Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArnold, Margery E.
TitelThe Relationship of Canonical Correlation Analysis to Other Parametric Methods.
Quelle(1996), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Uses in Education; Correlation; Statistical Analysis; Statistics; Teaching Methods
AbstractThis paper demonstrates some characteristics that all parametric statistics have in common, using the general linear model as a framework and emphasizing that canonical correlation analysis is the general linear model. Four characteristics of the general linear model are delineated and explained using a program for the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). This program can be duplicated by statistics students and used to teach the concept of the general linear model. More importantly, the characteristics of the general linear model can be used to teach students about the interrelationships between all parametric statistics. Students taught this way can integrate the information about the specific models into the framework of the general model. In this manner, the learning of statistics becomes less of a chore of memorizing confusion and more of an adventure in learning and thinking. An appendix presents a program for the SPSS. (Contains 16 tables and 14 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: